خانه‌های خلاق و نوآوری زمینه را برای پیوند نوآوری با اقتصاد کشور فراهم می‌کنند

خانه‌های خلاق و نوآوری زمینه را برای پیوند نوآوری با اقتصاد کشور فراهم می‌کنند

خانه‌های خلاق و نوآوری، بستری برای توسعه فناوری های نرم و شرکت‌های خلاق هستند که زمینه‌ساز ایجاد اشتغال، خلق ارزش افزوده، توسعه بازار و رونق اقتصاد خلاق می‌شوند.
خانه‌های خلاق و نوآوری، در کنار مجموعه حمایت‌هایی که از سوی ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حمایت می­شوند، تیم‌ها و هسته‌های خلاق و نوآور را در مسیر تبدیل ایده‌های خلاق به پدیده و محصول، ایجاد شرکت‌های خلاق و ارزش آفرینی سوق می‌دهد.
فعالیت در سراسر کشور
این رویکرد سبب شده تا این خانه‌های خلاق و نوآوری که هم‌اکنون در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند، زمینه را برای اتصال حوزه‌هایی که می‌توانند ارزش افزوده بالایی خلق کنند، به زیست‌بوم نوآوری کشور متصل شوند و ضمن ایجاد اشتغال پایدار، درآمدزایی و توسعه فرهنگ، مسیر تبدیل علوم انسانی به کسب و کار را فراهم کنند.
رسیدن به اهداف سند توسعه ملی فناوری های نرم و صنایع خلاق موجب ایجاد خانه‌های خلاق و نوآوری شده تا در کنار تقاضاهایی از سوی تیم‌های خلاق، برخی هسته‌های خلاق و نوآور نیز شکل گیرد و سبب تقویت زیست بوم نوآوری کشور گردد
پیشتازی صنایع خلاق
حوزه فعالیتی بیش از یک‌سوم خانه‌های خلاق و نوآوری در حال ایجاد «صنایع خلاق» است. دیگر خانه‌ها نیز در حوزه‌هایی چون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرش، هنر اسلامی، علوم انسانی، محتوای دیجیتال، نوآوری های اجتماعی، یادگیری آموزشی، حکمرانی، بازی‌های ویدئویی و ورزشی وتندرستی فعالیت دارند.
به‌زودی در تمامی استان‌های کشور
گستره خانه ‌های خلاق و نوآوری به تهران و کلان شهرها محدود نمی‌شود و خانه‌های خلاق و نوآوری در شهرهای مختلف کشور فعالیت دارند و به زودی این خانه‌ها تمامی شهرهای کشور را پوشش می‌دهند
متقاضیان واجد شرایط ایجاد خانه‌خلاق و نوآوری می‌توانند برای ثبت‌نام و بهره‌مندی از حمایت‌ها، به سایت خانه‌های خلاق و نوآوری به آدرس https://creativehousenet.ir مراجعه کنند.

 

 


15 اسفند 1400 17:20
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟