تفاهم نامه سه جانبه برای آموزش و اشتغال ده هزار نفر در کشور

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد
تفاهم نامه سه جانبه برای آموزش و اشتغال ده هزار نفر در کشور

روسای سازمان های نظام پرستاری، فنی و حرفه ای و بهزیستی کشور تفاهم نامه ای امضاء کردند که بر اساس آن ده هزار نفر در حوزه توانبخشی و مراقبتی می توانند به اشتغال برسند.
به گزارش خبرنگار بازارکار، در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه برای آموزش و اشتغال ده هزار نفر در کشور که با حضور دکتر حجت اله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، دکتر محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری، دکتر غلامرضا حسینی نیا  رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور و دکتر محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور حضور داشتند.
در قالب این تفاهم‌نامه قرار است در راستای زیست‌بوم اشتغال کشور همه کنش‌گران در کنار هم قرار گیرند و با توجه به جایگاهی که بخش خصوصی و غیردولتی مانند سازمان نظام پرستاری دارد، بحث اقتصاد سلامت به عنوان یکی از  خوشه‌های هفت‌گانه اشتغال دنبال شود.
دکتر عبدالملکی امضای این تفاهم نامه را گامی در راستای توسعه زیست بوم اشتغال در کشور عنوان کرد و گفت: در راستای توسعه مهارت و اشتغال تفاهم نامه بیشتری با دستگاه های مختلف، امضاء و اجرایی می شود.
حسینی نیا رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز با اشاره به تفاهمنامه مشترک با نظام پرستاری و بهزیستی  گفت: این امر مربوط به اقتصاد سلامتی و مراقبتی و در زمینه تربیت نیروی ماهر سلامت محور است.
وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه برای توسعه آموزش مهارت پرستاری در راستای اقتصاد سلامت است افزود: با توجه به گسترش بیماری‌های گوناگون و نیاز مردم به دریافت خدمات پرستاران ماهر لازم است با آموزش پرستاری به افراد خدمات پرستاری در دسترس مردم قرار گیرد. 
به گفته وی، خدماتی مانند مراقبت از سالمندان، مراقبت از کودک و همراه بیمار به ویژه در سطح جوامع توسعه‌نیافته و روستایی از اهداف این تفاهم‌نامه است که با تربیت 10 هزار پرستار می‌توان 10 هزار شغل ایجاد کرد و به سمت جامعه سلامت‌محور حرکت کنیم.

 


14 اسفند 1400 18:49
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟