خبرهای خوش درباره تعیین دستمزد کارگران در راه است

توافق برای توزیع «بسته‌های معیشتی» شب عید
خبرهای خوش درباره تعیین دستمزد کارگران در راه است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره توزیع بسته‌های معیشتی برای شب عید گفت: به دستور رئیس جمهور، طراحی‌هایی را در وزارتخانه برای شب عید انجام دادیم و با معاون اول رئیس جمهور و سازمان برنامه نیز مطرح کردیم و جمع‌بندی از نظر ما تمام است. خبرهای خوبی از این جهت وجود دارد و اجازه می‌خواهم مقامات ذیربط آن را اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، حجت عبدالملکی در حاشیه مراسم رونمایی از ۱۰ پروژه خودکفایی و محصولات جدید یک کارخانه لبنیات که در نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت رفاه برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره رفع فقر مطلق و فقر غذایی گفت: سیاست کلی ما در وزارت مردم در حوزه‌های تولیدی - در بیش از ۶۰۰ شرکت، سهام قابل ملاحظه‌ای داریم- افزایش تولید است و آن را ابلاغ کرده‌ایم که افزایش سودآوری باید از محل افزایش تولید و کاهش حاشیه سود محقق شود.

وی افزود: در ستاد اقتصادی دولت هم دائما این بحث مطرح شده که برای سودآوری اقتصادی و رفاه مردم به صورت همزمان، سیاست اصلی در همه حوزه‌ها افزایش تولید و البته افزاش شفافیت است که خود به خود منجر به کاهش قیمت خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این سیاست مربوط به رفاه کل مردم است و نه فقط اقشار کم درآمد اظهار کرد: وقتی در ۱۰ محصول شیر که امروز رونمایی شد به خودکفایی می رسیم، کاهش قابل ملاحظه‌ای در مقایسه با ورود این مواد از خارج از کشور را شاهد خواهیم بود و سیاست ما کاهش قیمت و افزایش کیفیت است.

توزیع بسته‌های معیشتی شب عید

عبدالملکی ادامه داد: در راستای سیاست رفع فقر مطلق یکی  از محورهای مهم رفع فقر غذایی است که در این راستا گاهی ارائه بسته های غذایی مطرح می شود. گاهی نیز سیاست ارزان کردن غذا دنبال می‌شود که ما بیشتر مایل به این سیاست هستیم.

وی در پاسخ به اینکه «با توجه به تاکید رئیس جمهور در جلسه اخیر شورای عالی رفاه، جهت رفع فقر مطلق و اقداماتی در این راستا به ویژه برای شب عید و دستگیری نیازمندان، چه برنامه ای دارید؟» گفت: به دستور رئیس جمهور، طراحی‌هایی را در وزارتخانه برای شب عید انجام دادیم و با معاون اول رئیس جمهور و سازمان برنامه نیز مطرح کردیم و جمع‌بندی از نظر ما تمام است. خبرهای خوبی از این جهت وجود دارد و اجازه می‌خواهم مقامات ذیربط آن را اعلام کنند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اینکه آیا این برنامه در حوزه بسته معیشتی است؟ گفت: بله، در حوزه معیشتی است و انشاءالله بسته معیشتی خواهیم داشت. ما تصمیم ساز هستیم و پول را سازمان برنامه باید تخصیص دهد. توافقات کلی انجام شده، ولی احتمالا قرار است مواردی به آن اضافه شود که اجازه می‌خواهم وقتی نهایی شد اعلام کنیم.

عبدالملکی درباره شناسایی افراد فاقد بیمه و حذف یارانه بگیران پردرآمد نیز عنوان کرد: سامانه‌های وزارت رفاه همین الان هم امکان این کار را دارند، البته در جلسه اخیر شورای عالی رفاه همه دستگاه‌ها مکلف شده‌اند که اطلاعات برخط در اختیار ما قرار دهند که منتظر تصویب نهایی برنامه بودجه هستیم و آمادگی کامل برای این شناسایی‌ها را داریم.

خبرهای خوش درباره تعیین دستمزد کارگران در راه است.

وی درباره تعیین دستمزد کارگران نیز گفت: جلسات دائما در حال برگزاری است و نمایندگان کارگری و کارفرمایی و نمایندگان دولت حضور دارند که روزهای آینده نهایی می‌شود. جلسات خوب پیش می‌رود و به نظرم خبرهای خوبی در راه است.


14 اسفند 1400 12:0
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟