«رویداد فن‌یاب۳» جذب ایده در حوزه صنایع خلاق و کسب و کارهای خانگی

روناسی مطرح کرد؛
«رویداد فن‌یاب۳» جذب ایده در حوزه صنایع خلاق و کسب و کارهای خانگی

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه از برگزاری رویداد فن‌یاب ۳ به منظور جذب ایده در حوزه صنایع خلاق و کسب و کارهای خانگی در راستای سلسله رویدادهای فن‌یاب با حمایت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبارکه خبر داد.
حمید روناسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در مبارکه از برگزاری رویداد فن‌یاب ۳ «جذب ایده در حوزه صنایع خلاق و کسب و کارهای خانگی» در راستای سلسله رویدادهای فن‌یاب با حمایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مبارکه در بهار ۱۴۰۱ خبر داد.(بیشتر بخوانید)
وی با اشاره به برگزاری این رویداد اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های مراکز رشد شناسایی و جذب افراد صاحب ایده در حوزه‌های مختلف است و یکی از راهکارها در این زمینه برگزاری رویدادهایی برای شناسایی این افراد و ایده‌های خلاق آنهاست.
رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد مبارکه ادامه داد: رویداد فن‌یاب بستری برای ایده‌پردازی و بیان ایده برای حل مسائل و حوزه‌های مختلف است. در واقع هدف رویداد فن‌یاب پرورش قدرت خلاقیت و ایده‌پردازی، توسعه کسب و کار مبتنی‌بر فناوری، حمایت از ایده‌های فناورانه و نوآورانه و تبدیل این ایده‌ها به محصولات موردنیاز بازار با توان رقابت با محصولات خارجی است. در همین راستا برگزاری رویداد فن‌یاب ۳ «جذب ایده در حوزه صنایع خلاق و کسب و کارهای خانگی» با هدف جذب و شناسایی افراد صاحب ایده در حوزه صنایع خلاق در دستور کار قرار گرفت.
روناسی توسعه فرهنگ کارآفرینی مبتنی‌بر نوآوری متناسب با نیاز بازار در حوزه صنایع خلاق، حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کارهای نوپا در حوزه صنایع خلاق و معرفی ایده‌های برتر به مرکز رشد و دبیرخانه دائمی فن‌یاب و دفتر کاریابی و مهارت بنیان دانشگاه را از جمله دیگر اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرد.
وی بیان کرد: امروزه مشاغل و کسب و کارهای خانگی به‌عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می‌شوند. انجام این نوع کسب و کارها در منزل زمینه بهره‌وری اقتصادی و رونق تولید را نیز فراهم آورده و به افزایش رفاه و اقتصاد خانواده نیز کمک قابل توجهی می‌کند.
رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد مبارکه بیان کرد: در این خصوص واگذاری فعالیت‌ها و مشاغل به افراد معلول و سرپرست خانوار یا زنان سرپرست خانوار از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. در این راستا به‌منظور ایجاد، حمایت و پشتیبانی از کسب و کارها و مشاغل خانگی و همچنین کمک به خانوارهای نیازمند انجام این طرح توسط دانشگاه و مرکز رشد با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان برنامه‌ریزی و در دست اقدام است.
روناسی درباره رویداد فن‌یاب به چهار مورد از هدف‌گذاری فن‌یاب ۳ برای تقویت اکوسیستم فناوری و نوآوری منطقه مبارکه به‌عنوان قطب کشاورزی و صنعت استان اصفهان اشاره کرد که شامل «شناسایی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی»، «شناسایی مکان ایجاد و توسعه صنایع خلاق و کسب و کار خانگی»، «پذیرش و معرفی افراد مستعد و متقاضی کسب و کار خانگی» و «پشتیبانی و ارائه تسهیلات کم‌بهره توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تیم‌های برگزیده فن‌یاب ۳» می‌شود.
وی آخرین مهلت ارسال ایده‌ها را ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام و تأکید کرد: محدودیتی برای شرکت‌کنندگان نیست و تمام افرادی که صاحب ایده و خلاقیت هستند، می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.
رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد مبارکه اضافه کرد: تنها نکته مهم این است که ایده‌های ارسالی باید نوآور، جدید و متناسب با نیاز بازار باشند.
این مقام مسئول با اشاره به معرفی ایده‌های برتر در اختتامیه این رویداد متذکر شد: این ایده‌ها برای تجاری‌سازی توسط دانشگاه و مرکز رشد با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مورد حمایت قرار می‌گیرند.
روناسی ارائه منتورینگ و مشاوره در راستای تجاری‌سازی ایده‌ها، پذیرش در مرکز رشد دانشگاه آزاد مبارکه، تسهیلات استقرار رایگان در فضاهای اشتراکی مرکز رشد و معرفی برای اخذ تأییدیه شرکت خلاق را ازجمله حمایت‌های این دانشگاه از برگزیدگان این رویداد عنوان کرد.


10 اسفند 1400 15:38
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟