برنامه هم‌افزایی مراکز رشد فناوری سلامت وزارت بهداشت

برنامه هم‌افزایی مراکز رشد فناوری سلامت وزارت بهداشت

 اولین برنامه هم‌افزایی مراکز رشد فناوری سلامت به همت دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد.
به گزارش بازارکار، دکتر محمدرضا منظم، ‌رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش در این برنامه که به صورت آنلاین با حضور رؤسای مراکز رشد فناوری سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه سال‌هاست مراکز رشد در وزارت بهداشت تاسیس شده و فعالیت می‌کنند، ولی فعالیت آنها تاکنون به صورت شبکه‌ای نبوده است، گفت: طراحی و اجرای برنامه هم‌افزایی مراکز رشد فناوری سلامت با هدف ارتباط مستمر و شبکه‌ای با توجه به ایجاد ظرفیت اشتراک تجربیات و دانش این حوزه بین دانشگاه‌های کشور مایه خیر و برکت ‌فراوان برای سیاست گذاری و توسعه فناوری سلامت و کارآفرینی در دانشگاه‌ها و کشور خواهد بود.
 وی افزود: کمترین اثر این هم‌افزایی شناسایی توانمندی‌های فناوری در مراکز رشد دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی کشور و شکل‌گیری مسیری برای انتقال دانش و تجربه به سمت هم‌افزایی شبکه‌ای رشد است.

دکتر فرهاد پورفرضی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز به تشریح تجربیات موفق حوزه فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پرداخت و برنامه های معاونت تحقیقات و فناوری را برای توسعه فناوری تشریح کرد.

به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات وزارت بهداشت، در برنامه اول هم افزایی مراکز رشد فناوری ضمن سخنرانی علمی سه تن از محققان و اعضای هیات علمی دانشگاه در زمینه توسعه کارآفرینی و فناوری، مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز، زنجان، اردبیل، قزوین و قم و اراک به ارائه تجربیات موفق و برنامه‌های ویژه اجرایی خود پرداختند.

دکتر مهدی حسین نژاد، مدیر فناوری و مسئول اجرای برنامه‌های هم افزا  گفت: نشست‌های هم‌افزا که دبیرخانه علمی و اجرایی آن به مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل واگذار شده است، در چهار برنامه مکمل در بستر مجازی و یک نشست عمومی حضوری در صورت مجاز بودن نشست‌های حضوری نسبت به وضعیت کرونا تاپایان سال ۱۴۰۰پیش‌بینی شده است و با مشارکت کلان مناطق آمایشی وزارت بهداشت برگزار می‌شود و با بررسی و پایش اثر و نتایح آن در کمیته فنی مراکز رشد فناوری سلامت دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت برای سال ۱۴۰۱ نیز برنامه‌ریزی خواهد شد.


18 دی 1400 18:34
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟