پیشنهاد وزارت علوم به دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم اعلام کرد:
پیشنهاد وزارت علوم به دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم اعلام کرد: برگزاری نمایشگاه هفته ملی پژوهش و فناوری علاوه بر آنکه موجب تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه می‌شود، موجب وارد شدن فناوری‌های کشور به رساله‌های دانشجویان خواهد شد.
به گزارش بازارکار از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم دکتر عبدالساده نیسی مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم با اشاره به جزئیات برنامه‌های هفته پژوهش‌وفناوری امسال با شعار "پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید" از ۲۰ تا ۲۶ آذرماه جاری، گفت: بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار و نهمین نمایشگاه تجهیزات مواد آزمایشگاهی از برنامه‌های این هفته ملی است که با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از فردا سه‌شنبه، ۲۳ آذر ماه آغاز به کار می‌کند و تا روز جمعه، ۲۶ آذرماه ادامه دارد.

وی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اثرات این نمایشگاه در تجاری‌سازی و کاربردی کردن فناوری‌های تولید شده درکشور، اظهار کرد: ممکن است در طول روزهای برگزاری این نمایشگاه‌ها مشاهده نشود که قراردادهای مستقلی به امضا برسد، ولی همین که دانشجویان تحصیلات تکمیلی، فناوران و اساتید دانشگاه‌ها در این نمایشگاه حضور یابند، در جریان فناوری‌های تولید شده در کشور قرار خواهند گرفت و زمینه برنامه‌ریزی آنها در آینده فراهم می‌شود.

دکتر نیسی با اشاره به آمارهای فروش فناوری در این نمایشگاه‌ها، خاطر نشان کرد: در زمینه برگزاری این نمایشگاه‌ها موضوع غیر مستقیمی وجود دارد که بر اساس آن بستر مناسبی برای تعریف تحقیقات در دانشگاه‌ها خواهد بود؛ چرا که ما در طول برگزاری این نمایشگاه‌ها در سال‌های گذشته شاهد بودیم که فناوری‌های عرضه شده در آن، وارد پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان می‌شود.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امورپژوهشی و فناوری وزارت علوم ادامه داد: بر این اساس به دانشجویان تحصیلات تکمیلی به عنوان قشر فعال در حوزه پژوهش و فناوری کشور پیشنهاد می‌شود که از این نمایشگاه بازدید کنند؛ چراکه در این نمایشگاه در کنار شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌های علم و فناوری، پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها حضور دارند و در آن آخرین فناوری‌هایی که در کشور تولید شده، عرضه شده است.

بنابر این گزارش، بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار و نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از فردا سه‌شنبه، ۲۳ تا ۲۶ آذرماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

گفتنی است نمایشگاه هفته ملی پژوهش دارای سه بخش است که یکی از بخش‌های آن" نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار" است که طی آن دستاوردهای فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها، مراکز رشد و پژوهشگاه‌های کشور عرضه می‌شود.

بخش دوم، نمایشگاه تقاضا یا "تستا" است که از سوی دبیرخانه شورای عالی عتف برگزار می‌شود و بخش سوم نمایشگاه فناوری‌های نوپدید و آینده‌نگر است که برپایی آن توسط شهرک علمی و تحقیقاتی انجام گرفته است.


22 آذر 1400 18:58
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟