یک سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال هزار نفری در خراسان جنوبی

یک سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال هزار نفری در خراسان جنوبی

خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: امیدواریم تا پایان سال ۹۹ با راه‌اندازی واحدهای چدن کویر خاوران خوسف برای یک هزار نفر اشتغالزایی شود.
به گزارش بازاکار محمدصادق معتمدیان، برای دومین بار در ماه‌های اخیر به همراه جمعی از مسئولان استان از مراحل ساخت و راه‌اندازی مجتمع چدن کویر خاوران خوسف بازدید کرد و در این بازدید اظهار کرد: بیشترین میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی در مجتمع فولادی کویر خاوران خوسف صورت گرفته که در چهار واحد تولیدی این مجتمع یکصد میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است.
به گزارش ایسنا، استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در فاز اول این مجتمع که شامل تولید کک و گندله‌سازی به صورت آزمایشی است، ۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شد.
معتمدیان اظهار کرد: در بازدید سه ماه گذشته از این مجتمع درخصوص رفع برخی مشکلات راه‌اندازی آن تصمیماتی اتخاذ شده و این بازدید با هدف بررسی میزان پیشرفت مصوبات سفر قبلی صورت گرفته است.
وی گفت: راه‌اندازی این مجتمع نه تنها در شهرستان خوسف بلکه در میزان اشتغال استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.
این مجتمع فولادی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرستان خوسف در حال احداث است. عملیات اجرایی آن از سال ۹۲ برای تولید شمش چدن، کک حرارتی و شمش فولاد برای تامین خوراک تولیدکنندگان و فعالان صنایع داخلی و صادرات در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف آغاز شد.
با راه‌اندازی فازهای این مجتمع فولادی شامل کک، چدن، فولاد و لوله نورد، نبشی و میلگرد شاهد اشتغال حداقل یک هزار نفر به صورت مستقیم خواهیم بود و سرمایه‌گذار آن چینی است.

خبر مرتبط؛

ایجاد ۱۲۱۱ فرصت شغلی با تسهیلات اشتغال پایدار روستایی




 


4 آذر 1398 10:13
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟